• Sinds 1974
  • Gratis verzending vanaf €250,-
  • Korting voor bedrijven
  • Levering in en

Garantie en reparatie

Artikel defect ontvangen?
Heeft u een defect artikel ontvangen of is deze kapot gegaan (door normaal gebruik) binnen de zichttermijn van 14 dagen? Neem dan contact op. Waar mogelijk, wordt het defecte artikel direct omgeruild.

Klacht over een artikel?
Heeft u een klacht over een artikel en doet u hiervan melding, dan kijken wij of de garantiebepaling, zoals omschreven in de algemene voorwaarden op deze melding van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is dan komen alle kosten ( inclusief voorrijd- en/of verzendkosten) binnen de garantietermijn voor Aluparts.

Mogelijk wordt u terug gebeld of gemaild door een technische medewerker die kennis van zaken heeft om zo samen met u uw klacht zo mogelijk op te lossen. Vaak vindt u voor de kleinere problemen een oplossing in de handleiding van het artikel of op de website van ons of van de fabrikant.

Voor een snelle afhandeling vragen wij u om uw factuurnummer/klantnummer te vermelden in uw mail.

Fabrieksgarantie
Aluparts geeft standaard 1 jaar garantie op alle artikelen die u bij Aluparts aanschaft. Sommige fabrikanten bieden in enkele gevallen een garantietermijn van meer dan een jaar. De zogenaamde fabrieksgarantie. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie staan indien van toepassing in de gebruiksaanwijzing van het artikel.

Reparatiekosten
Binnen de garantieperiode: Als uw klacht gegrond is, komen alle kosten voor het omruilen/repareren voor rekening van Aluparts.

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • Beschadiging door opzet, of door nalatigheid.
  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud.
  • Normale slijtage en/of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

« Terug naar de klantenservice-pagina

© 2020 Aluparts

Realisatie door Pienter en XELshop